מכתב בהול לנתניהו: "הדיון על וועדת השרים בממשלה – לא חוקי"

איתי גדסי No Comments on מכתב בהול לנתניהו: "הדיון על וועדת השרים בממשלה – לא חוקי"

מכתב בהול נשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות כוונתו להעביר את סמכויותיה של שרת התרבות מירי רגב אליו, כדי לאפשר את העברת מתווה הכותל | הטענה: הדיון על הרכב וועדת השרים אינו חוקי

נתניהו צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת מאבק על הרחבת השטח לרפורמיים בכותל, שיגר הבוקר עו"ד יגאל ארנון בשמם של הארכיאולוגיים ובראשם פרופ' דן בהט, מכתב לראש הממשלה וליועצת המשפטית הגב' שלומית פרגו בדרישה להסיר את הדיון בעניין שתוכנן להתקיים הבוקר בישיבת הממשלה וזאת לאור העובדה כי זה בניגוד לחוק.

לדבריו: "הצעה זו מנוגדת לדין. הנכם מתבקשים להתריע על היותה מנוגדת לדין ולהסירה באופן מידי מסדר היום של ישיבה מס׳ 148 של הממשלה".

עוד כתב עו"ד ארנון: "ועדת השרים לפי סעיף 29(ג) היא ועדת שרים סטטוטורית. ככזו, מהווה היא מעין רשות עצמאית ונפרדת, שפעילותה איננה חלק מפעילות הממשלה, ושפעילות השרים במסגרתה אינה מהווה או מקבילה לפעילות הממשלה".

הוא מוסיף: "כך נקבע בהנחיות היועמ"ש בעניין ועדות שרים וסמכויותיהן, שעודכנו לאחרונה בדצמבר 2017 (מס' הנחיה 1.1200), הנחיות שכידוע מחייבות את הממשלה והעומד בראשה. נקבע כי ועדת שרים סטטוטורית אינה יכולה להפעיל סמכות שהוקנתה בחיקוק לממשלה (ראו ס' 35(ג) + 44 לתקנון הממשלה). זאת ועוד, החלטתה של ועדת שרים סטטוטורית עומדת בפני עצמה, היא איננה החלטת ממשלה, ולממשלה אין אפשרות לערור עליה. כל זאת, בניגוד לועדת שרים "רגילה", הממונית על ידי הממשלה מכוח סעיף 31(ה) לחוק יסוד: הממשלה, לצורך מילוי תפקידי הממשלה עצמה".

ארנון קובע כי "מפאת הבחנה זו, ועצמאותה של ועדת השרים הסטטוטורית, קבע בית המשפט העליון כי כאשר המחוקק הפקיד סמכות מסוימת בידי ועדת שרים סטטוטורית, אין בידי הממשלה הסמכות לעסוק באותו נושא".

מכתב זה מצטרף למאבקם של חברי מרכז הליכוד ששיגרו הבוקר מכתב לשרת התרבות מירי רגב בשל החלטתה שלא להצביע בנושא ובהמשך למכתב הרבנים לשרת המשפטים אילת שקד שקראו לה שלא לתמוך בהרחבת הרחבה.



0 תגובות